Recept: Overnight oats

Livet med anorexi / Permalink / 1
Okej, kan vi alla bara ta en tyst minut och tänka på om det finns något som är bättre på en dag än frukosten? Nej, jag tänkte väl det. Knut får säga vad han vill men jag verkligen älskar frukost. Så mycket att om du, min framtida man, läser det härgärna får låta vår första dejt bli en brunch!
 
Av någon märklig anledning (läs Knut) har jag under det senaste halvåret ätit samma frulle varenda morgon, kokat samma gröt och toppat med samma frukter varenda morgon. Ätit päron till förbannelse. Därför har mitt största projekt under de senaste veckorna blivit att slopa den traditionella havregrynsgröten helt. Gröt må vara gott men ingenting smakar så bra att man vill äta det alltid. Så just nu experimenterar jag om morgnarna, vidgar mina frukostvyer. I dagsläget blir det mycket, surdegsbröd, overnight oats, proteinpannkakor och ugnsbakad gröt  som jag äter och jag kan verkligen rekommendera er att testa allt det där ni också. Smaklökarna dansar!
 
Som den godhjärtade person jag är tänkte jag idag passa på och dela med mig av mitt grymma recept på overnight oats. Eller okej, mitt och mitt.... D:s grymma recept. Själv har jag bara läst receptet innantill.
 
Ingredieser (1 portion):
1 dl Havregryn
1 msk Chiafrön
100g Vaniljkvarg
1 dl Mandelmjölk
1 tsk Kardemumma
100g Jordgubbar
 
Gör så här:
1. Rör ihop havregryn, chiafrön, kvarg, mandelmjölk, kardemumma och kanel i en skål.
2. Vava jordgubbar med gröt i ett stort glas.
3. Täck över glaset med plastfolie och låt stå i kylen över natten eller åtminstone i 5 timmar.
4. Njut av din grötfrukost dagen därpå.
 
 
#1 - - Felicia:

Hej kära du!

Jag har last din blog ett tag bara men har förstått att du är bosatt I Helsingborg? Jag har själv haft en ganska svår tid med både kost & träning (en mild version av ortoroxi). Jag bor också I Helsingborg så om du vill träffas någon gång kan du väl höra av dig.

Annars fortsätt kämpa på, så starkt du är!
Kramar

Svar: Hej du! 💕 Aha, vad kul att vi bor i samma stad. Jag ses gärna! 😊 Lägg till mig på facebook så bestämmer vi ngt. Isabelle viola andersson hetrr jag där. Kram på dig!
Hälsogrubblaren

Till top