Veckomatsedel v.32

Veckomatsedlar / Permalink / 1

Såhär ser sommarens sista lugna vecka ut för mig innan jag i nästa åker till Italien och därefter börjar plugga igen! PLUGGA, vilket jag inte alls lyckats smälta än och just nu lever jag fortfarande halvt i förnekelse inför att jag om 21 dagar kommer att vara tillbaka i Lund igen. Tanken skrämmer mig men det ska nog gå bra och denna gången tror jag mig faktiskt vara redo, stark nog att slutföra min sista termin på ekonomiprogrammet. Men så långt fram i tiden vill jag inte blicka nu och idag fokuserar jag istället på vad som kommer att hända denna veckan, vecka 32.

Att under veckan dricka upp totalt en liter Oatly chaimjölk. Dessutom försöka få till en frukost eller lunch på restaurang i veckan, kanske på min födelsedag.

Lördag:

Måndag:

Onsdag:

Fredag

Grillad kyckling med rotfrukter i ugn & BBQ-sås

Veckans höjdpunkt: 

Att jag fyller år på onsdag!

Veckans mellistips:

Veckans utmaning:

Vegetarisk lasagne med tomat, gurka & rårivna morötter

Veckans motiverande citat: "

Tisdag:

Vaniljkvarg med jordgubbar, blåbär och granola slår det mesta!

: Pizzafrittata (Nytt recept, ingen aning vad det är hehe)

Torsdag:

Laxburgare i friscobröd med klyftpotatis, grönsaker & tzatziki

Picknick - tunnbrödrullar med rostbiff, sallad, remoulad & rostad lök

Grönsaksbullar med potatismos rårivna morötter & tzatziki

Söndag:

Gnocchigratäng med tomatsås, rökt kalkon, mozarella, paprika, tomat & majs

Strength grows in the moments when you think you can´t go on but you keep going anyway"

#1 - - Felicia:

låter som massa gott alla fall :D

Till top