Effekter av Sertralin

Tips / Antidepressiv, Depression, Medicin, Sertralin, Ångest / Permalink / 0

Som många av er läsare säkert vet äter jag idag Sertralin och har gjort under drygt en och en halv månad nu. 6 veckor under vilka jag fått uppleva tabletternas både biverkningar och positiva effekter. Trots att biverkningarna av den här typen av medicin kan se olika ut för olika personer tänkte jag idag ändå dela med mig av min upplevelse av tabletterna. Det vill jag göra i hopp om att kanske kunna hjälpa dig som tvekar, inte vet vad du kan förvänta dig av antidepressiv medicin. Om det är värt att testa det eller inte.

Men först en varning. Stirra dig inte blind på biverkningarna och även om dessa är flera och vissa ganska så tunga vill jag ändå påstå att det positiva överväger det negativa. I mitt fall var de två första veckorna rejält tuffa men redan efter första dagen av effekt kändes det värt besväret, så håll ut!

Positiva effekter:

-       Glad & positiv

-       Klartänkt

-       Livsglädje

-       Gråter sällan

-       Förstärkta känslosamma sidor

Biverkningar:

-       Muskelryckningar

-       Sömnsvårigheter

-       Mardrömmar

-       Nattliga svettningar

-       Ökad aptit till en början men den ebbade ut ganska snabbt

-       Ångest

 
Till top