En lista

Om mig / Permalink / 0

Är det bara jag eller tycker ni också om när bloggare publicerar listor? Jag hoppas att ni är som jag för idag har jag nämligen skrivit en, en lista om mig och om mat.

Något jag skulle kunna äta varje dag: Pannkakor, vanliga hederliga eller bananpannkakor skulle jag kunna basera hela min kost på. Helst äter jag dem med hallon eller hjortronsylt.

Något jag tycker om men inte äter så ofta: Skulle vara just pannkakor. Mitt tålamod klarar inte av stekprocessen och sen har jag dessutom sämsta tekniken.

Det här älskar anorexin men inte jag: Tonfisk. Usch och fy, kattmat.

Det här älskar jag men inte anorexin: Alltså kebab i pitabröd är jäkligt gott.

Maträdslor jag övervunnit: Lax kan jag numera inte bara äta utan också tycka vara himla gott.

Ännu existerande fearfoods: Den där jäkla bananen är fortfarande svår. Och sen typ ost, smör och olja för att nämna några andra.

Favoritfrukosten: Brunch med allt vad en brunch ska innehålla. Alltså pannkakor och nybakt bröd med alla möjliga pålägg. Annars kanel- och kardemummakryddad havregrynsgröt.

Favoritmiddag: Varmrökt lax med kokt nypotatis och dillsås toppar allt. Annars ugnspannakaka.

Bästa vegetariska: Rödbetsfalafel med couscous har blivit min nya favorit. Det kan jag rekommendera.

Favoritglassen: Oreoglass och Ben & Jerry blondie brownie är enligt mig svårtoppade glasssmaker.  

Cravings: Alltså..varma mackor. Det måste jag göra någon dag.

Det här föräter jag mig på just nu: Estrellas nya linschips. Så galet goda! 5/5 toasts i betyg.

Bästa matkulturen: Indien, utan tvekan. Men annars Italien, italiensk glass gör ju bara den det värt att åka en weekend till Rom.  

 
 

 

 

 

 

Till top