Tänk att jag..

Livet med anorexi / Permalink / 0

Jag är en ganska så logisk person om jag får säga det själv, snabbtänkt och smart. Har ett sunt förnuft, huvudet på skaft och båda fötterna på jorden. Tack vare det också goda förutsättningar att fatta rationella beslut i livet. Men ändå har jag under de senaste åren inte lyckats utnyttja min kloka sida så mycket som jag önskat utan har istället låtit mig hjärntvättas av Knut. Tillåtit honom att bestämma och styra mina tankar vilket punkterna i listan nedan är tydliga exempel på.

Tänk att jag…

  • ..trott att meningen med livet är att vara smal.
  • ..gråtit över ugnspannkaka.
  • ..hellre velat dö än att äta lasagne.
  • ..trott att jag skulle gå upp flera kilon på en vecka av att äta 1600 kalorier/dag.
  • ..varit beredd att offra allt för Knut.
  • ..tyckt att jag varit tjock när jag egentligen bara varit skinn och ben.
  • ..dömt andra människor utifrån deras kroppar.
  • ..trott att ett extra päron en dag skulle göra skillnad på vågen.
  • ..trott att alla skulle överge mig när jag gått upp i vikt.
  • ..förra sommaren räknade in droppet på akuten i mitt matschema.
  • ..trodde mig vara min sjukdom.
Till top