Sanningen om det friska livet

Livet med anorexi / Permalink / 2

Jag har gjort slut med Filip. Ja, det är sant. Jag avslutade det, tog beslutet, vilket dock inte grundar sig i min ätstörning utan i andra saker. Men oavsett vad kärnan i problemet är mår jag just nu skit, är jätteledsen. Inser i allt detta kärlekstrubbel också att jag nog har väldigt en romantiserad bild av det friska livet, en uppfattning om att min framtid utan Knut kommer att vara enkel och sakna bekymmer. Att problem som inte är ätstörningsrelaterade inte heller är riktiga problem. Men jag hade fel och idag inser jag att det finns andra saker att må dåligt över än en ätstörning, depression eller ångest. Sådant som kan få oss alla att på morgonen vilja dra täcket över huvudet och somna om igen.

Missförstå mig inte och jag är fortfarande övertygad om att livet kommer att bli betydligt mycket enklare som frisk, då vara mer stabilt och bjuda på fler toppar. Men däremot är ett liv utan motgång inte realistiskt och alla drabbas vi av jobbstrul, kärleksproblem och annat trubbel på resans gång. Hinder är alltså en del av att leva och svåra att rymma från, lycka dessutom ett tillstånd vi omöjligt kan befinna oss i jämt vilket inte heller gör det värt att eftersträva.

Med det sagt säger jag inte jag inte vill bli frisk längre, för det vill jag såklart och den viktiga skillnaden är att man som frisk ibland kan ha dåliga dagar och som sjuk bra dagar. Så hellre vara en överlag lycklig person som ibland är olycklig än tvärtom.

 

 

#1 - - Anonym:

"Min värsta dag som frisk är fortfarande bättre än min bästa dag som sjuk"
Tänk på den😊😊

Svar: Åh, den gillade jag! :):)
Hälsogrubblaren

#2 - - Mormor och Morfar:

Hej !

Vilka härliga tjejer.

Till top