Varma bad

Tips / Anorexi, Anorexia, bada, tips, Ätstörning, Ångest / Permalink / 3

Låt oss idag prata ångest, hur man på bästa sätt hittar tillbaka till lugnet mitt i paniken. Jag har erfarenheten, därför också de bästa tipsen och ett effektivt knep som i mitt fall fungerat bra har varit att  ta varma bad. Att helt enkelt dyka ner i badkaret med en flaska badskum och några badbomber i de stunder då ångesten varit förlamande. Då gärna med en burk pepsi max, min favorittidning och massor av tända ljus i hela badrummet. En gång slog jag dessutom på stort och dukade då upp pannkaksbuffé i badkaret, en idé som jag konstaterade var jäkligt bra.

Även vetenskapen bekräftar att den här metoden fungerar och idag är det känt att värme alstrar lugn. Själv ser jag kopplingen och för mig har många ångestklumpar i magen krympts när jag låtit min frusna kropp få sjukna ner i det vita skummet. Utöver bad har också min ovärderliga värmefilt varit väldigt hjälpsam vid generell ångest. Sambandet finns alltså där, det mellan en varm och glad Isabelle samt en irriterad och frusen.

Så till dig som just nu håller på att bli tokig och inte vet hur du ska hantera din Knutklon, lova mig då att ge tipset en chans och gör detta även om du kanske tycker att det låter som provocerande enkel lösning på ett väldigt komplext problem. Tänk då att du ju inte behöver se det som en mirakelmetod som botar all din ångest men ett sätt för att dämpa den.

 
#1 - - Anonym:

Vad gör du på dagarna? Är det inte tråkigt att bara gå hemma? Att bli sjukskriven är ngt jag kämpar mot att bli då jag skulle bli galen av rastlöshet och att inte ha ngt att göra på dagarna....

Svar: Jag skriver en bok och har en del andra framtida projekt som jag planerar. Så jag går absolut inte sysslolös. Men jag ska eventuellt börja skolan igen om en vecka. Nej, sjukskrivning låter väl inte jättekul men kan man inte jobba så finns det ju inte mycket att göra åt saken.
Hälsogrubblaren

#2 - - D:

Vilken upplyftande och trevlig kommentar här ovan! Den mådde säkert Isabelle toppen av. Vad härligt av dig att vara totalt oegoistisk och se till andra människors välbefinnande också.

.............

Suck.

#3 - - Anonym:

Tack för alla tips du ger betyder jätte mycket för mig som kämpar med att bli frisk tack❤️

Till top