Veckoutvärdering: en ny början

Veckoutvärderingar / Permalink / 1

27 veckoutvärderingar senare börjar jag känna mig rutinerad. Idag summerar jag min 28:e vecka av förändring, en vecka som varit som veckor mest är. Upp och ner. Lite peppig men också lite deppig, vars största händelse varit att jag bestämt mig för att börja äta antidepressiv medicin. Ett beslut som hängt över mig sedan i slutet av oktober men som jag inte lyckats ta förrän nu. Att jag valt att vänta beror främst på att jag hört en hel del skräckexempel om upptrappningsfasen av medicinen och jag har därför velat vara säker på att jag verkligen är i behov av hjälpen innan jag börjar äta medicinen. Nu känner jag däremot att jag inte längre har något att förlora och därför började jag med Sertralin i måndags, dock enbart med en kvarts tablett för att mildra inkörningsfasen.

Min första vecka med Sertralin har precis som förväntats varit psykiskt påfrestande och under de senaste sju dagarna har jag verkligen känt mig mentalt handikappad. Haft en ångest som varit både hög och förlamande. Dessutom problem med biverkningar som huvudvärk, trötthet och sömnproblem. Trots detta förväntade jag mig nog ändå en ännu värre första vecka och därav är jag hittills positiv. 

Vad gäller vikten tog denna återigen ett skutt uppåt i morse, + 0,3 kg. Jag har kommit in i ett riktigt bra flow med maten nu, accepterar inte fusk och äter oftast utan att tänka vilket är skönt, så nu fortsätter jag på samma sätt även denna veckan.

#1 - - Anonym:

Hej,
Hur ser ditt matschema ut? Om du har lust att dela med dig?
Kramar

Svar: Hej, jag gör mitt matschema själv utifrån vad som passar mig. Eftersom jag inte vet hur din situation ser ut så är jag inte så säker på att det skulle hjälpa. Tyvärr. Kram på sig!
Hälsogrubblaren

Till top