Lunchtips

Tips / Permalink / 0
Det är söndag och äntligen kan jag checka av veckans stora utmaning. En utmaning som jag hållt hemlig för er eftersom jag varit osäker på om jag skulle klara av den, men som varit att förbättra mina annars slarviga luncher. Byta ut lunchmackorna mot matiga sallader helt enkelt. Sallader som jag utgått från min dietists tips och råd när jag slängt ihop och som därmed inkluderar tallriksmodellens alla delar.
 
Mina favoritmackor får jag absolut fortsätta äta framöver men just nu vill jag lära mig att äta mer varierat och därför har den här specifika utmaningen känts nödvändig. Med tanke på att jag just nu provar massor av goda, matiga sallader tänkte jag´idag därför tipsa er om några av dessa. Enjoy.
 
  • Pärlcouscous, spenat, räkor, edamerböner, gurka, tomat, paprika, granatäpplekärnor, picklad rödlök & tomatpesto.
  • Kokt tärnad färskpotatis, spenat, grillad kyckling, gurka, tomat, gulbeta, granatäpplekärnor, melonkulor & dillpesto.
  • Kokt tärnad färskpotatis, spenat, vatenmelon, fetaost, gurka, tomat, paprika, granatäpplekärnor, mynta & dillpesto,
  • Glasnudlar med räkor, avocado, mango , jordnötter & terykakisås.
Till top