Maträdslor för ett år sedan

Tillbakablickar / Anorexi, Anorexia, Fearfood, Frisk & Fri, Maträdslor, Rädd, Rädsla, frisk, Äs, Ätstörning, Ätstörningar / Permalink / 1
Vilken resa jag gjort och så uppenbar det blevt igår när jag hittade en lista  som jag skrev för snart ett år sedan, närmare bestämt den 7 juli och alltså en vecka efter att jag bestämt mig för att bli frisk. I listan rangordnar jag mat som jag då betraktade som svår, jättesvår och rentav farlig. Längst ner på listan dessutom tre rätter som krävde en egen kategori och som jag dyrt och heligt lovade mig själv att aldrig någonsin skulle äta igen. 
 
Stackars tjej, vad åt jag egentligen? Inte mycket uppenbarligen. Idag kan jag med stolthet tala om att majoriteten av maten i de två första kategorierna inte ens är ett problem, mat som jag helt enkelt äter regelbundet. Vad gäller fategorin "farligt" är en del av maten under den kategorin tuff men absolut inte på något sätt omöjlig och jag har ätit det mesta flera gånger. Dessutom har jag brutit löftet till mig själv och både ett par portioner lasagne och likaså pajer har det slinkit ner i magen. Känn på den Knut!
 
Svårt
Körsbär
Nektarin
Äpple
Mango
Majs
Ärtor
Smör
Mjukt bröd
 
Jättesvårt
Hembakt bröd
Banan
Kanelbulle
Pasta
Ris
Hasselbackspotatis
Fläskfilé
Sushi
Pesto
Fisk & dillsås
Potatissallad
Mjukglass
Yoghurt
 
Farligt
Våfflor/pannkakor
Pommes
Ost
Prickig korv
Köttbullar
Panerad fisk
Lax
Korv
Köttfärs (Tacos/köttfärssås)
Falafel
Kebab
Fryspizza
Thaimat
Granola
Avocado
Kladdkaka
Ben & Jerry
Bregott
Olja
 
Över min döda kropp
Matpaj
Lasagne
Köpepizza
 
 
#1 - - Mormor och Morfar:

Isabelle
Du är fantastisk !

Älskar dig

Till top