Blir man någonsin redo?

Livet med anorexi / Permalink / 1

Blir man någonsin redo? Redo att släppa taget om sjukdomen, att kasta sig ut? Jag önskar att svaret vore ja och att man en dag vaknar upp och känner att det är dagen med stort D. Att det är nu det händer. Kanske är det så för någon och den som väntar får se, om den dagen någonsin kommer. Själv orkar jag däremot inte vänta, vänta på att anorexiapusslet ska lägga sig självt och alla bitar plötsligt falla på plats. Ett sådant mirakel tror jag inte på. Istället är det bättre att inse att man inte kommer börja äta imorgon, på tisdag eller ens på fredag. Jobbet måste göras här och nu.

De senaste månaderna har det hänt massor med min utveckling och det har det gjort mycket tack vare mina intensiva helger med Denise och under dessa har vi haft både kraft och vilja att banka på de tyngsta dörrarna tillsammans. Det för att sedan fortsätta banka vidare på egen hand efteråt.

Just nu öppnas den ena dörren efter den andra för mig och för första gången på ett år känner jag äntligen hur min värld börjar bli mycket större. Känslan är magisk och vet ni vad? Igår kunde jag, tack vare allt knackande, äntligen äta en spontanvåffla med glass på ett våffelbageri tillsammans med min mamma. På självaste våffeldagen dessutom. Jag behövde alltså inte förbereda mig i en vecka innan den skulle ätas. Inte heller veta exakt hur många kalorier den innehöll. I den specifika stunden insåg jag också att det är värt det, att alla strider och hårt kämpande ger avkastning. Så till alla er som befinner er i någon av sjukdomens tidiga faser - kämpa på trots att det stundvis känns hopplöst, för efter regn kommer solsken. Jag lovar, för jag börjar själv skymta solen.

 

 

 

#1 - - Anonym:

Helt underbart😀 Glädjer mig så att läsa detta om dina framsteg💖. Genom ditt kämpande , dina framsteg, dina svackor som du delar med dig till oss läsare hjälper du inte bara dig själv utan även oss läsare😀. Tack❤️

Svar: Tack så mycket för din fina kommentar, det värmer verkligen. Tack <3
Hälsogrubblaren

Till top