Den senaste tidens största framsteg

Livet med anorexi / Permalink / 1

Resan går framåt, även om tempot för tillfället saktat ner en aning. Är lägre än vad det varit på länge och just nu dansar jag liksom tango med Knut, tar två steg fram och ett tillbaka vilket tyvärr fördröjer tillfriskandeprocessen. Idag tänker jag dock inte stirra mig blind på mina bakslag utan istället fokusera på alla framsteg jag gör, vilka under de senaste veckorna varit följande....

  • Jag gick endast och tränade en gång under vecka 9 trots att jag fick lov att träna två.
  • Jag gick på Body Pump istället för konditionspass i förra veckan. (även om jag insåg att Body Pump nog inte är min grej)
  • Jag har ätit köttfärssås gjord på nötfärs för första gången på flera år.
  • Jag har ätit pasta två gånger på en vecka.
  • Jag har ätit bröd till frukost istället för gröt vissa dagar.
  • Jag har ätit en större frukost än vanligt under en veckas tid.
  • Jag har ätit på Pinchos ännu en gång efter mitt besök där med Denise. Alltså utmanat min rädsla för både okända kalorier och att äta ute igen.
  • Jag har provat flera nya recept, vidgat mina matvyer.
  • Jag har ätit glass med extra allt - kolasås, banan och strössel.
 
 
#1 - - Anonym:

Visst är det värt det!!? Att leva istället för att inte "leva" 😀 Bra jobbat! Kram L

Svar: Absolut, helt klart. Tack, kram!
Hälsogrubblaren

Till top