Utmaningshelg med Denise

Mina utmaningar / Permalink / 2

Hur har er helg varit? Min har varit maxad, den bästa på evigheter och jag minns inte ens sist jag hade så roligt som jag haft under de senaste två dagarna tillsammans med min kompis och kompanjon Denise. Trots att vi har känt varandra i över ett halvår och pratar jämt, var det först i helgen som vi träffades för första gången på riktigt och i lördags kom hon äntligen hit. Ner till Skåne för två dagars bootcamp och kompishäng. 48 timmar så intensiva och fullspäckade att vi inte ens hann duscha. Det fanns det helt enkelt inte utrymme för i vårt fullspäckade schema, haha.

Det vore lögn att säga att jag inte var nervös, för det var jag och två dygn tillsammans med en helt ny person kändes för mig som knappt kunnat umgås så länge med släkt och vänner som en utmaning bara det. Men det som skulle kunna ha slutat i kaos blev istället så fantastiskt bra och jag minns inte sist jag skrattade så mycket. Inte heller hade så lite ångest trots att vi utmanade genom hela helgen, mötte den ena rädslan efter den andra.

Vi har ätit så mycket gott kan ni tro, dels lunch på Max men också middag på Pinchos. Dessutom har vi bakat massor av gott, testat recept som jag bara måste dela med mig av här på bloggen framöver. I 48 timmar har vi alltså befunnit vi oss i mathimmeln, en upplevele som vi dessutom fick uppleva med varandra.

Den här helgen var precis vad vi behövde, inte bara för att vi lyckades spränga murar men också för att vi bara fick vara oss själva, inte våra ätstörningar. Denise och Isabelle vilket var en enorm befrielse. Så nu är jag nytankad med massor av energi och motivation, redo att kicka igång ännu en vecka.


Det här utmaningarna har vi lyckats klara av på 48 timmar:

  • Pulled Oumph burgare till lunch på Max.
  • Pasta till middag, carbonara!
  • Spontan minichokladboll till kaffet, utöver matschemat.
  • En hel Ben & Jerry pint.
  • Ciabatta till frukost (med banan och marmelad på)
  • Våffla med mjukglass och karamellsås på Burger King.
  • Granola på kvargen.
  • Äta ute tre gånger totalt.
  • Middag på Pinchos (fyra rätter varav en var sötpotatispommes)
  • Äta hembakt cheesecake och muffins.
  • Äta tidigare på dagen än vad vi brukar.
  • Smoothiebowl med granola och jordnötssmör.

 

#1 - - Felicia:

Haha, shit! Att ni hann få i er allt det!

Svar: Haha så går det när man ska hinna äta massa gott på kort tid. :)
Hälsogrubblaren

#2 - - Anonym:

Fast egentligen väldigt normalt och frisk ätande under en helg 😀

Svar: Ja, det tycker jag att det var! I alla fall vårt dagsbehov. :D
Hälsogrubblaren

Till top