Utmaningsidéer

Tips / Permalink / 0
Idag tänkte jag bjuda på lite fler tips. Idéer på utmaningar som förhoppningsvis kan hjälpa för dig som, precis som jag, kämpar för att besegra dina ätstörningsdemoner. Jag hoppas någon av mina förslag kan vara lika hjälpsamma för dig som de just nu är för mig.
 
5 utmaningsförslag:
  • Googla recept och testa helt nya middagar under en hel vecka. Utmana ätstörningens trångsynthet!
  • Ha smaktester. Testa nya bröd, nytt godis  eller kanske alla kvargsmaker med en kompis och betygsätt. Gör mat till något lustfyllt och roligt!
  • Ät en större frukost, lunch eller middag under en veckas tid för att bryta invanda beteenden.
  • Säg ja varenda gång din ätstörning säger nej! Om du vill fika på stan men tänker "fast det går ju inte", tro mig, det går visst.
  • Tvinga dig själv att äta något varenda gång du tänker en ätstörd tanke, det kan vara en nöt eller vad som helst. Gör det för att bevisa för dig själv att tanken är fel.
 
Till top