Positiva utkomster av min sjukdom

Livet med anorexi / Permalink / 2
Du har säkert hört det förrut, ordspråket som menar på att det ur allt ont också kommer någonting gott. Ett citat som förra året provocerade mig något enormt, då kändes omöjligt. Som om orden kom från en filosofisk snubbe som uppenbarligen aldrig haft anorexia. Idag har jag dock ändrat uppfattning vilket bevisas i listan nedan.
 
10 Positiva utkomster av min sjukdomstid:
  • Jag har tvingas rannsaka mig själv och mina värderingar.
  • Jag har blivit mer eftertänksam och ifrågasättande gentemot mig själv och det jag gör.
  • Jag har blivit mer generös med min tid. Tänker inte lika tidseeffektivt längre, prioriterar exempelvis mina relationer mer.
  • Jag har blivit mer socialt kompetent och jag som tidigare varit väldigt försiktig av mig tar numera betydligt mycket mer plats.
  • Jag har fått en djupare relation med bland annat min mamma.
  • Jag har lärt känna Denise, hon som jag numera inte klarar mig utan.
  • Jag har skrivit en bok vilket varit en dröm under hela livet.
  • Jag har blivit mer förstående för andra som lider av psykisk ohälsa.
  • Jag har lärt mig att leva mer i nuet.
  • Jag har lärt mig vad som är viktigt i livet.
 
 
 
 
 
#1 - - Mia:

Vilket bra inlägg. Jag tror att man lär sig mycket om sig själv och vad som är viktigt med livet. Och även om en ätstörning är hemsk och inget jag önskar något att börja ta sig ur en gör en starkare och mer medveten om en själv.

Svar: Tack! Jamen jag vill verkligen tro att en sådan här motgång rustar oss för framtiden!
Hälsogrubblaren

#2 - - Denise:

Men fina du, vad snällt skrivet! Jag är på något bakvänt sätt tacksam till knut och raggan, dom har ju ändå fört oss samman!

Svar: 💕🌸
Hälsogrubblaren

Till top