Recept med kyckling och jordnötsås

Recept / Permalink / 1
Åt en riktig dundermiddag igår, en sådan som jag nästan blev lite avundsjuk på sig själv när jag åt. Också undrade varför i helskotta jag aldrig lagat det tidigare?! För herregud vad gott det var och även mamma gav middagen 5/5 toasters. Så tips från coachen, laga den ni också!
 
Ingredienser (2 portioner):
320g Kycklingfilé
2 dl Kokosmjölk
1,5 msk Jordnötssmör
2 tsk Soja
1/3 chilifrukt
 
Gör så här:
1. Krydda kycklingen och stek i olja tills den är genomstekt men fortfarande saftig.
2. Sås: Rör ihop kokosmjölk, jordnötssmör, soja och chili. Låt sjuda i ett par minuter på medelhög värme.
3.Tillaga couscous eller nudlar enligt anvisningarna på förpackningen.
4. Servera och njut av din enkla men supergoda middag!
 
 
#1 - - Anonym:

Låter supergott!!! :D Vilken typ av soja använde du? Tänkte eftersom det finns olika typer av soja, en del smakar ju mer etc. Måste testa!

Svar: Det blev direkt en ny favoriträtt s den tycker jag verklige natt du ska laga! Ojdu, det har jag ingen koll på. Men soja med en ganska så neutral smak i alla fall. :D
Hälsogrubblaren

Till top