Veckomatsedel v.20

Veckomatsedlar / Mat, Middagstips, Utmaning, Veckomatsedel, Ångest, Ångesttips / Permalink / 0

En veckomatsedel för er som vill ha lite tips på vad ni kan hitta på i köket i veckan som kommer. Denna veckan blir det en hel del ny och spännande mat för min del. Jag ägnade nämligen X antal timmar på pinterest under tågresan hem från Stockholm i fredags och fick då en hel del ny inspiration som jag nu tänkte testa på. Men det ska bli kul, eller så kul mat kan bli i alla fall. Hojta gärna om det är något som ni tycker låter gott och vill ha recept på så ska jag se vad jag kan göra åt det.

Måndag: Lax med kokt potatis, haricots verts och dillsås

Tisdag: Quesedillas med kyckling, salsa, philadelhia och paprika

Onsdag: Tunnbröd med potatismos, kycklingchorizo och ketchup. Grönsaker som tillbehör.

Torsdag: Shepherds pie med broccoli

Fredag: Räkor med baguette och grönsaker

Lördag: Pulled oumph calzone med grönsaker

Söndag: Pasta carbonara med ärtor och paprika

Veckans höjdpunkt: Det vet jag sorgligt nog inte ännu. Än så länge har jag nämligen bara jobb och ett besök på ätstörningsmottagningen inbokat.

Veckans utmaning: Alla dessa nya recept som jag ska testa.

Veckans nyhet: Propud chokladboll, supergod och värd att testa.

Veckans pepplåt: Thomas Stenström - Elvis, Einstein & jag. Den lockar alltid fram min motivation och får mig att känna mig...stark..

Veckans ångesttips: Sömn! Alla kamper blir lättare att ta om man är utvilad.

 
Till top