Ta hand om dig

Tips / Permalink / 0
Att ta hand om sig själv, så otroligt viktigt men många gånger svårt att motivera varför. Det tycker åtminstone jag och just nu är beyond dålig på det här med att ta hand om mig själv. Med det sagt menar jag inte att jag gör det motsatta, dvs. plågar mig. Snarare ingenting alls. Jag hinner inte, orkar inte. Tenderar att hela tiden prioritera annat högre än mig själv, som prestationer och andras behov. Detta planerar jag däremot ta tag i nu och startskottet, det går idag. Därför vill jag i dagens inlägg passa på att dela med mig av mina bästa tips på enkla saker man kan göra för att ta hand mer om sig själv och sin kropp. Tipsen ska jag själv försöka ta med mig in i vardagen och veckans utmaning blir att bocka av en varje dag. Så vänner, är ni med mig?
  • Använd parfym och gör det oavsett om du är ensam eller ska träffa andra. Det händer nämligen något magiskt med självkänslan när man bär sin favoritparfym.
  • Gör ansiktsbehandling och smörj in kroppen med lyxig body lotion.
  • Skippa joggingbyxorna och gå klädd i plagg som får dig att känna dig fin. Med det sagt inte är obekväma kläder men personligen känner jag mig betydligt mycket finare i klänning och tights än ett par joggingbyxor.
  • Ta varma bad med massor av både badskum och oljor. En gång slog jag på stort och hade pannkaksmiddag i badet, recommend recommend.
  • Fila och måla naglarna, just nu har jag själv fina regnbågsnaglar som min moster målat.
  • Unna dig att köpa något du länge velat ha eller något gott att äta som kanske är lite lyxigare än det du vanligtvis äter. För mig är det ofta färska bär eller Ben & Jerrys.
  • Läs en bok, tidning eller titta på en serie enbart för nöjets skull.
 
 
Till top