Förra veckans tankar och insikter

Livet med anorexi / Permalink / 0

Förra veckan var en tuff vecka och mentalt var det den värsta på länge. Allt ställdes på sin spets och ännu en gång tvingades jag ta beslutet. Välja om jag vill bli frisk eller inte, också lägga upp en plan för hur jag ska bli det. Det har alltså varit många olika tankar som har snurrat i huvudet på mig på senare tid, funderingar om allt möjligt och några av dessa har varit…

  • Hur viktigt motivation och vilja är för att man ska lyckas bli frisk, också hur oväsentligt det är vilket sätt man använder för att hitta den. Alla sätt är bra utom de dåliga. 
  • Vilken fantastisk mamma och bästa vän jag har.
  • Att det viktiga inte är vad man gör utan vem man gör saker med.
  • Att tankens kraft är stark, väldigt stark.
  • Att jag är lite av en trygghetsnarkoman.
  • Att jag minsann ska resa, långt och mycket i mitt friska liv.
Förresten, nytt avsnitt av poddisen ute nu.
Till top