Garantier till dig som tvekar

Livet med anorexi / Permalink / 0
Förra sommaren när jag var som djupast nere i anorexin och inte visste om jag skulle våga göra en förändring så efterfrågade jag garantier. Konkreta bevis på att livet blir bättre med fler kilon på kroppen. Jag ville liksom veta säkert, att jag inte gick upp i vikt i onödan utan att det faktiskt var värt det. Men garantierna uteblev och jag tvingades kasta mig ut ändå, puttades egentligen snarare ut för kanten av min familj. En knuff vilken jag idag är tacksam för att de gav mig.
 
Detta inlägg vänder sig alltså till dig, du som är där jag var för snart ett år sedan idag och känner  dig tveksam. För det finns faktiskt saker som jag kan garantera dig blir bättre med en viktuppgång, sånt som jag inte bara tror kommer bli bättre utan faktiskt vet, med 200% säkerhet. 
 
Detta kan jag idag alltså lova dig...
  • Du kommer att orka mer och inte behöva återhämta dig efter minsta ansträngning.
  • Du kommer inte ha samma beslutsångest längre.
  • Du kommer att få skratta igen (Förutsatt att någonting är roligt, haha.)
  • Du kommer inte att frysa dygnet runt.
  • Du kommer att kunna koncentrera dig bättre.
  • Du kommer att ha fler bra dagar än du haft tidigare, även om alla människor fortfarande har dåliga dagar.
  • Du kommer förstå att du inte är tjock.
 
Till top