Veckoutvärdering: elefanten som inte finns

Livet med anorexi, Veckoutvärderingar / Permalink / 1

Allt jag vill ha just nu är ett par nya ögon för jag litar inte längre på de jag redan har. Mina ögon suger, helt klart. Eller så är det min omgivning som behöver glasögon hela högen. För just nu har vi uppenbarligen väldig skilda bilder av verkligheten. "Det känns som att jag pekar på en röd stol och du säger att den är grön", är en mening som jag hört min mamma säga upprepade gånger under veckan som gått. I mina ögon har nämligen tidigare magrutor förvandlats till fettvalkar, i min mammas ögon är däremot en mager tjej fortfarande mager.

Under veckan som gått har anorexin, stegvis och väldigt skickligt, lyckats ta kommando över flera av mina tankar vilket skett utan att jag reagerat särskilt. En längre promenad på måndagen gjorde att jag accepterade en lika lång promenad även på tisdagen. En ny ovana blev till flera och i slutet av veckan dominerade de sjuka tankarna hela min hjärna, anorexin hade makten och jag följde slaviskt.

Med tanke på hur dåligt jag mår för tillfället kunde jag och mamma igår kväll konstatera att oavsett vad vågen kunde tänkas visa i morse skulle det troligtvis orsaka känslomässigt kaos. Viktökningen var 0,6 kg och just nu mår jag precis som vi förutspått, känner hur jag växer och tror mig se vartenda hekto på kroppen. Kanske borde jag boka tid hos optikern för mina ögon är uppenbarligen fullkomligt värdelösa.

 
 
#1 - - Sofia:

Hej! Hur lägger du upp ditt kostschema? Väljer du ut saker du vill äta och räknar ut kalorierna eller hur gör du? Vore jättekul om du ville skriva ett inlägg om detta! Själv sugen på att följa ditt upplägg men har lite svårt med att planera och hur man ska lägga upp det!

Svar: Hejdu, förlåt om jag varit otydlig med det i bloggen. men ja, jag väljer ut saker som jag vill äta och räknar ut kalorierna. Känner att de passar mig bra just nu av många olika anledningar. Jag kan absolut skriva ett inlägg och berätta mer ingående om det. Så håll utkik i veckan :)
Hälsogrubblaren

Till top