Nytt år och höga förväntningar

Livet med anorexi / Permalink / 1

2016 går mot sitt slut och på lördag är det dags att hoppa i klänningarnas klänning och fira in det nya året. 2017, fyra siffror som tillsammans skapar stora förväntningar. Nystart är en klassiker och det är nu det gäller. Nu vi ska ersätta dåliga ovanor med nya mer hälsosamma, som fett ska förbrännas, den sista cigaretten fimpas eller i mitt fall – maten ätas.

2016 har varit mitt värsta år någonsin, det behöver jag inte ens fundera över för att kunna konstatera. Ändå har det på många sätt också varit ett viktigt år, som tränat mig i livet, rustat mig för framtiden. Jag har rest, inte bara till Asien utan också gjort en inre resa som aldrig kan mätas med en vecka i en solstol på Koh Lanta. Dessutom lärt känna många nya och fantastiska människor på vägen, däribland mig själv.

2017 kommer med en hel del förväntningar och denna gången ovanligt höga från min sida. År 2016 tog Knut, anorexin, men inte nästa och 2017 vill jag därför ska bli året då jag sparkar bort Knut från sin osynliga tron en gång för alla. Tar tillbaka hela makten över mitt liv och inte bara delar av den.

För att lyckas med detta har jag valt att summera några av mina mål för det kommande året i en lista. Inte som måsten utan som drivkrafter som förhoppningsvis ska få mig att fortsätta kämpa.

Mål för 2017:

·       Vara snällare mot mig själv, lyssna till vad jag vill mer än vad jag tror att jag borde.

·       Komma tillbaka till träningen igen.

·       Ta min kandidatexamen i ekonomi.

·       Ge ut boken jag skriver på.

·       Ha min första föreläsning.

·       Resa – Gärna till Indien och på tältsafari i Afrika. New York lockar också.

·       Bli friskförklarad från min anorexia.

 

 

#1 - - Janina:

Vilka fina mål. Och smart att se den som drivkrafter istället för löften, jag tänker likadant. Hoppas du får en positiv start på det nya året och att det är du som har makten och inte Knut. Kram!

Svar: Tror att det är bra att försöka vara mer tillåtande mot sig själv! Tack och detsamma. Kram!
Hälsogrubblaren

Till top