Jag duger

Om mig / Permalink / 1

I hela mitt liv har jag saknat självrespekt, trott alla andra vara värdefulla men jag istället värdelös. Därför också spytt ur mig elaka kommentarer om dels min kropp men också om mitt utseende generellt. Levt ett liv som präglats av så mycket självhat att jag idag nästan skäms, som därför nu får mig att viljakompensera. Lyfta fram de positiva egenskaper som jag faktiskt besitter och påminna mig själv om att jag duger, precis som du också gör.

10 saker som är bra med mig:

·       Jag är ödmjuk och omtänksam.

·       Jag är bra på att visa uppskattning och ge komplimanger

·       Jag dömer sällan andra utan lär känna folk med öppet sinne.

·       Jag har humor och självdistans.

·       Jag är lite halvgalen, kommer med många tokiga idéer.

·       Jag är orädd, vågar gå utanför min comfortzone.

·       Jag är klok och empatisk.

·       Jag är ambitiös och engagerad.

·       Jag är driven och målmedveten.

·       Jag är jag.

Fy tusan vad svårt det där var, men nödvändigt. Gör det du också! För vi behöver alla boosta oss själva ibland.

 

 

 

 

#1 - - Beatrice:

Och vi som känner dig, Isabelle, vet att listan lätt kan bli oändligt mycket längre än så! Men det är en bra början!
Fortsätt så!!! Stora varma kramar till dig!

Till top