Frukosttips

Tips / Permalink / 2
Idag tänkte jag dela med mig av lite frukosttips och inspiration till dig som gärna kokar samma gröt eller rostar samma macka varenda morgon, som precis som jag lätt snöar in dig på en och samma frulle. På senare tid har jag däremot börjat överge min havregrynsgröt allt oftare, variera mig vilket är så mycket roligare. Så idag tänkte jag bjuda på lite idéer, förslag på frukostar som jag personligen gärna äter just nu.
 
Frukosttips:
  • Overnight oats med kardemumma och jordgubbar. Gärna toppad med jordnötssmör!
  • Ugnsbakad gröt med kanelstekta äpplen i botten och vaniljkvarg på toppen.
  • Muggkaka i mikro med vaniljkvarg och färska bär.
  • Smoothiebowl gjord på fryst banan, fryst mango, mandelmjölk och vaniljkvarg. Toppad med granola.
  • Smoothiwbowl gjord på fryst banan, frysta hallon, kakao, chokladbollskvarg och kokos. Toppad med granola.
  • Avocadotoast.
  • Bake off bröd med mosad banan och kanel.
  • Varma mackor med mozarella skinka, tomat och ketchup (Såå gott!)
  • Brödrostade sötpotatisskivor med jordnötssmör och mosad banan.
  • Bananpannkaka med vaniljkvarg och varma bär.
  • Havrepannkakor gjorda på havregryn, äpplemos, kardemumma och mandelmjölk. Toppade med jordnötssmör.
  • Proteinpannkakor med kanelbullesmak (Från Body Science), vaniljkvarg och färska jordgubbar.
 
Recept på både overnight oats, ugnsbakad gröt, smoothiwbowls och muggkaka hittar ni under kategorin Recept.
#1 - - Anonym:

Eller varför inte havregrynsgröt (gjord på Gyllenhammars fiberhavregryn, kokt på spis) med jordgubbssylt (eller vad man nu gillar) och mellanmjölk? Kanske ett kokt ägg och en frukt, eller macka med ost till. Super med havredryck till också.
Eller två mackor med ost, ett kokt ägg och en smoothie på yoghurt, mjölk och hallon eller ett glas juice och en frukt plus två mackor och ägg, eller anpassat efter eget energibehov. Kanske räcker mackorna och juicen, kanske behövs inte ägget. Jag vet inte. Men några andra frukosttips, den gröten är super i alla fall.

#2 - - Anonym:

Låter gott alltihop! Har testat stekt gröt (!!) efter tips i någon tidning. Galet gott med bär och tex keso eller Philadelphia till 😋

Svar: Det har jag också testat. Håller med, supergott :)
Hälsogrubblaren

Till top