Mammis middag

Tips / Permalink / 1

Okej, jag och mamma har gjort en deal. Kom igår överens om att jag hädanefter ska försöka lägga över lite mer av min kontroll kring maten på henne istället. Ta ett steg tillbaka i köket för att samtidigt ta ett steg fram, närma mig det friska livet. För det är dags nu, dags att ibland låta min familj laga mer avancerade middagar än kyckling och potatis åt mig. Våga släppa på den kontrollen och lita på att andra också kan laga bra mat.

För att lyckas ta mig dit har mamma och jag bestämt oss för att från och med denna veckan börja med "mammis middag". En simpel idé vilken kort och gott innebär att min mamma alltså en gång i veckan kommer att laga mat till mig. Då inte bara steka på lax och koka ris utan laga lite tuffare middagar som spagetti och köttfärssås, fisksoppa, ja you name it. Mat som jag hittills aldrig skulle överväga att äta om jag inte lagat den själv. Utöver mammis middag planerar vi också att ha en annan utmaning i veckan vilken kan se lite olika från gång till gång men som även den är planerad av min mamma. En överraskning som jag inte har särskilt mycket att säga till om men måste anta.

Kontrollfreaket i mig har panik, Knut också men ändå vet jag att detta är nödvändigt. Måste göras och om det är någon av er som läser som har samma problem, också tycker det är jobbig att äta mat som andra lagat. Varför då inte göra detta med mig? Helt enkelt be någon i din familj att göra samma sak för dig som min mamma gör för mig. Join the club.

 Veckans utmaning.
#1 - - Madde:

Ååh, vilken smart idé! Ska absolut haka på din idé! Nu köööör vi! Kram <3

Svar: Men vad kuul! 😁 Det gör vi!! 👊🏼🙏🏼 Kram ❤️
Hälsogrubblaren

Till top