Veckomatsedel v. 35

Veckomatsedlar / Permalink / 0
Mat smakar bäst i Italien men äta måste man göra hemma också, varje dag året om. I veckan som kommer har jag därför bestämt mig för att anstränga mig lite extra för att känna matglädje som jag gjorde  i Italien och planerar därför att äta en del nya maträtter. Middagar som jag passade på att laga igår och som jag nu fyllt kylen med. Produktivt, I know. Hursomhelst, här ser ni min matsedel för veckan.
 
Måndag: Pasta med knaperstekt kycklingbacon, smaksatt creme fraiche & tomat
Tisdag: Kycklingfilé med jasminris, jordnötssås och grönsaker
Onsdag: Lax med stekt gnocchi, yoghurtbaserad pestosås & broccoli
Torsdag: Wraps med sötpotatisklyftor, kyckling, guacamole & tomat
Fredag: Tacopaj med gräddfil & grönsaker
Lördag: Hemmagjord pizza
Söndag: Spagetti bolognese med rårivna morötter
 
Veckans mellistips: Kanelbullar, mums!
Veckans roliga: Jag har inte så mycket annat planerat än att börja plugga igen
Veckans utmaning: Äta en ostmacka om dagen
 
Till top