Veckoutvärdering: stabil vecka

Veckoutvärderingar / Permalink / 1

Det är tisdag och ny vecka, också dags att summera den förra. Sju dagar vilka för mig känts stabila och vars lägsta nivå varit ovanligt hög. En vecka som för första gången på länge varken präglats av gråtattacker eller plötsliga humörsvängningar. Då jag istället känt mig glad och mått ganska så bra. Varit befriad från Depressions-Everts tankar och istället kunnat fokusera Knut som förra veckan var mer dominant och då gav mig ovanligt mycket matångest. En reaktion som i och för sig kanske inte var helt konstig då min plötsligt goda aptit i samband med att jag nu börjat äta Sertralin har gjort att jag haft svårt att lita på min kropp. Hela tiden känt ett behov av att gardera mig ifall min mage plötsligt skulle förvandlas till ett stort svart hål jag därmed tappa kontrollen helt. Att jag idag känner mig småsugen mest hela tiden har alltså gjort mig orolig, rädd för att aldrig kunna sluta äta och därmed rusa upp i vikt tills det står error på vågen. Men jag håller tummarna för att det inte blir så.

Vad gäller vikten fortsätter den stadig uppåt vilket denna veckan faktiskt gör mig lite orolig. Rädd för att min målvikt, som tidigare känts så avlägsen faktiskt närmar sig. Detta skrämmer mig och känns idag nästan lite läskigt, skrämmande att någon gång i vår passera mållinjen. Då hålla vikten och vänja mig vid ett friskt liv. Är jag redo? Jag hoppas det. Så jag fortsätter på samma spår som jag gjort tidigare även denna veckan. Tuggar vidare och försöker tackla min ångest.

 

 

#1 - - Anonym:

Bra jobbat! Varför är det så bra att äta sent?! Är likadan och lika överens. Men gjorde också annorlunda i helgen och det blev riktigt bra. Äh tvång och osunda rutiner är till för att brytas!! Kram kram

Svar: I mitt fall tror jag att det handlar om att jag vill gardera mig. "Ifall jag skulle bli sugen på kvällen så ska jag kunna äta" Löjligt, I know. Ta hand om dig, kram kram!
Hälsogrubblaren

Till top