Höstplan

Livet med anorexi / Permalink / 2
Okej, dagens insik - jag kan inte hinna med allt. Oavsett hur mycket jag vill så går det inte, är praktiskt taget omöjligt eftersom jag då antingen skulle krascha redan vecka två eller behöva dubbelt så många timmar på dygnet som alla andra vilket jag faktiskt inte har. Måste istället tacksamt nöja mig med 24 precis som resten av befolkningen får göra och försöka spendera dessa klokast möjligt, helt enkelt välja vart jag ska lägga mitt fokus. Hör och häpna gott folk men just nu tror jag faktiskt att jag närmar mig en lösning. En lösning och höst  vilken, som det ser ut idag, kommer att se ut ungefär såhär.
 
Höstens prioriteringar:
  • Pendla till Lund och gå föreläsningar (10 timmar/vecka).
  • Plugga totalt max 35 timmar i veckan men gärna mindre, mycket midre.
  • Aldrig prioritera bort min sömn eller ställa alarm om jag inte måste.
  • Blogga varannan dag, men blir det oftare så är det bonus.
  • Träna 2 pass/vecka och gå promenader för att rensa tankarna.
  • Träffa dietist & kurator på Ätstörningsmottagningen i Lund (ca. 1 besök/vecka).
  • Jobba varannan söndag.
  • Umgås med familj och ungefär en vän i veckan.
  • Äta lunch eller fika ute en gång i veckan.
  • Vara internationell fadder och planera aktiviteter för utbytesstudenter.
Detta  kan jag göra endast om jag har tid:
  • Podda med Frida.
  • Jobba med min bok och korrekturläsa den.
  • Starta det företag som jag spånat på i sommar.
Jag tror verkligen att den här typen av regler och struktur är så otroligt viktig, kanske inte för alla, men definitivt för en person som mig som annars kan ha svårt att sätta gränser.
 
 
#1 - - Ida Jansson:

Ta inte på dig för mycket! Hälsan är viktigast ❤

Svar: Vad gullig du är som bryr dig. Absolut <3
Hälsogrubblaren

#2 - - aliceunder:

Så klokt. Önskar jag kunde vara lika strukturerad.
Ser alltid fram mot nya inlägg från dig, men är beredd att vänta, utan extra bonusinlägg, när det gör dig friskare att låta bli.

Svar: Åh, men alla är vi olika. Jag önskar nästan att jag var lite...mindre strukturerad och mer spontan. Vi behöver alla bitar. Vad glad jag blir, det värmer verkligen att du känner så <3
Hälsogrubblaren

Till top