Utmattad

Livet med anorexi / Permalink / 1
Godmorgon världen, bloggen. Efter elva timmars sömn är jag återigen vid medvetande, dock fortfarande helt slutkörd och med känslan att jag skulle kunna sova lika många timmar till. Det har varit en tuff vecka och att kastas in i studentlivet betydligt mycket svårare än jag först trodde att det skulle bli. Har inneburit en omställning lika mentalt krävande som det fysiskt är att springa ett maratonlopp, slukat prick all min energi vilket egentligen kanske inte är helt konstigt då jag under den senaste veckan matats med massor av nya intryck. Intryck liksom känslor vilka just nu går i tio olika parallellspår i min hjärna och vilka jag nu försöker att sortera i och processa. Tankar kring skola, mat, vikt, träning, vänner, blogg och behandling. Om hösten i stort och hur tusan jag ska få livspusslet att gå ihop. Vart jag ska lägga mig fokus för att inte knäcka mig redan vecka två.
 
Mamma tycker att jag borde lära mig manana manana tänket, ta allt mer med en knackspark. Men det är svårt. Idag ska jag dock ge det en chans, lägga mitt fokus att på att återhämta mig, plugga lite och på att kanske göra ett schema för hösten. En realistisk plan som kräver att jag är good enough snarare än perfekt.
 
#1 - - Anonym:

Med din styrka tvekar jag inte att du kommer lyckas få ihop livspusslet :) Har också problem att ta allt med en klackspark men tusan vad livet skulle vara lättare då.

Jättefin bild! :D

Svar: Åh men tack, vad glad din kommentar gjorde mig. 💛 Visst är det svårt? Men vi får träna på det, för livet ska vara kul 😃
Hälsogrubblaren

Till top