Veckomatsedel v.36

Veckomatsedlar / Permalink / 5
Det är måndag och dags att kicka igång pluggvecka nummer två för min del, ställa ett omänskligt tidigt alarm på mobilen och hoppa på ett antagligen försenat tåg till Lund. Spendera sex timmar där, i en föreläsningssal. Yey, happy monday. Nej, nu överdriver jag och idag känner jag mig faktiskt på gång igen, redo. Står på benen och är  mycket mer i fas med både mig själv och mina känslor än jag var för bara några dagar sedan. Känner mig liksom förberedd och har dessutom hunnit veckoplanera för de kommande sju dagarna, vet därmed både för vad som ska göras, pluggas liksom ätas så nu är det bara att se till att göra allt. Hursomhelst, såhär kommer min vecka att se ut i stora drag.
 
Måndag: Bakad potatis med skagenröra och grönsaker
Tisdag: Pulled oumphcalzone med pizzasallad
Onsdag: Kyckling med potatissallad, tomat och gurka
Torsdag: Chicken nuggets och pommes på Donken
Fredag: Vegetarisk chili sin carne med pärlcouscous och sallad
Lördag: Tunnbrödsrullar med potatismos, kycklingchorizo, ketchup och rostad lök
Söndag: Torsk med frastäcke, kokt färskpotatis, morötter och dillsås
 
Veckans största händelser: Se Johan Glans med familjen på torsdag. Tre heldagar med föreläsningar i Lund. Passa mina kusiner på fredagkväll. Jobba på söndag.
Veckans utmaningar: Äta på McDonalds, antingen efter Johan Glans på torsdag eller med mina kusiner på fredag. En annan utmaning är att fika eller luncha på café minst en gång denna veckan.
Veckans mellistips: Äpplepaj med vaniljsås.
Veckans quote: "The best view comes after the hardest climb"
 
#1 - - NORRSKEN EMMISH:

smaskens de såg ut =)

ha en underbar måndag =)
kram

Svar: Åh tack detsamma! Kram 😊
Hälsogrubblaren

#2 - - Ida Jansson:

Asså Johan Glans är sååå grym!!! Äpplepaj med vaniljsås är en favorit hos mig ☺

Svar: Haha ja, han är så sjukt rolig 😂 Åh hos mig också, såå gott 😍
Hälsogrubblaren

#3 - - C:

hej!:) jag hoppas det är okej att fråga detta, jag vet att många inte vill kommentera vikten osv eftersom det kan vara triggande och känsligt, men det är verkligen inte meningen att det ska låta så, jag hoppas du inte tar det på något dåligt sätt!!som sagt är ju vikten bara en liten del av sjukdomen(den mentala är ju betydligt större) men eftersom du skrev lite om hur det gick med det förut undrar jag bara hur det har gått och var du står idag? har mycket vikt var att återhämta och hur du tänker kring det? hur gör du i sådanafall nu för att fortsätta upp och hur känns det? sen funderar jag på om du tränar / får röra dig hur mycket du vill? jag tycker du så är grym, en stor förebild! <3

Svar: Hejdu, tack för superbra fråga. Jag valde att svara på den i ett inlägg. Jag hoppas att det är okej :) Kram <3
Hälsogrubblaren

#4 - - Anonym:

Har du fått något matschema och/eller något lista med portionsmängder den dietisten? Eller hur gör du för att veta så det är "rätt mängd"?

Svar: Bra fråga, jag valde att svara på den i ett inlägg. :)
Hälsogrubblaren

#5 - - Anonym:

Hur löser du maten när du pluggar? Matlåda/or med dig? Roligt att du börjar plugga igen! Måste kännas både spännande och inspirerande?!

Till top