Veckomatsedel v.37

Veckomatsedlar / Permalink / 0
Precis som under de flesta andra söndagar har jag idag gjort en liten veckoplanering för min vecka som kommer, dels för maten men också för livet i allmänhet. En numera viktig rutin som för tillfället besparar mig massor av både oro och stress. Ger mig en känsla av kontroll över livet vilket i sin tur får mig att våga släppa mer på kontrollen över maten. På mattider, kaloritänk och allt annat som annars kan hålla en ätstörd hjärna sysselsatt i evigheter. För er som idag inte planerar era veckor kan jag därför verkligen tipsa om att faktiskt ta er den tiden, för den är välinvesterad. Det kan jag lova.
 
Well well, sluttjattrat, såhär ser veckan som kommer ut för mig. Lite luftigare och fler preliminära planer än förra veckan men som det ser ut nu ska detta nog bli en bra vecka.
 
Måndag: Korv Stroganoff med couscous och sallad
Tisdag: Pulled turkey wraps med grönsaker och tzatziki
Onsdag: Panerad spätta med kokt potatis, haricots verts och kall pestosås
Torsdag: Ärtpuckar (Coop) i pitabröd med grönsaker och vit kebabsås
Fredag: Kycklingfilé med sötpotatisklyftor, tomat och bbq-sås
Lördag: Laxburgare i briochebröd med tzatziki och mozarella/tomatsallad
Söndag: Pasta med quornfärssås och sallad
 
Veckans största händelser: Tre heldagar i skolan (mån-ons), Träna (ons & tors), Plugga, Eventuellt hälsa på Frida & podda med henne, Försöka få till en kompisträff.
Veckans utmaningar: Köpa lunch på skolan en dag.
Veckans quote: One day I will be able to say "I did it!"
Veckans mattips: Idag vill jag verkligen passa på att slå ett slag för pulled oumph calzone, dvs. att köpa färdig pizzadeg och göra ett knyte med pulled oumph och tomat. Supersnabbt och enkelt men min absoluta favoriträtt just nu. Try it!
 
 
Till top