Veckomatsedel v.15

Veckomatsedlar / Permalink / 1
Igår hade jag en sådan riktigt effektiv dag som man har ibland.Drog igång ett spontant storkok sådär på eftermiddagen och lagade massor av middagar från grunden som jag ska få njuta av nu i veckan. Jag passade dessutom på att göra ett gäng matlådor även till min syster när jag ändå var i farten, så nu ligger både korv stroganoff och flygande Jacob redo och väntar på oss båda två i kylen. Flygande Jacob passade jag på att äta redan igår och det var första gången jag vågade mig på den maträtten sedan jag blev sjuk. Men alltså...kan vi bara ta en tyst minut för just flygande Jacob? Det där var verkligen heaven on a plate så jag ser fram emot att få äta samma dundermiddag även idag! Ny favorit. Vad äter ni i veckan?
 
Måndag: Flygande Jacob med ris och grönsaker
Tisdag:  Korv Stroganoff med ris och ärtor
Onsdag: Indisk dhal med couscous och grönsaker
Torsdag: Tortillawraps fyllda med smakrika ärtpuckar, sallad, grönsaker och tzatziki
Fredag: Varmrökt lax med ugnsbakade sötpotatisklyftor, vaxbönor och vitlökssås
Lördag: Kyckling- & broccolipaj med tomat & gurka
Söndag: Panerad spätta med kokt potatis, vaxbönor och dillsås
 
Veckans roliga: Jag får besök av en efterlängtad vän under onsdag och torsdag.
 
Veckans utmaning: Äta dagens alla måltider tillsammans med min kompis under två dygn.
 
Veckans mellistips: Lindahls razzcakekvarg med kanelgranola och färska jordgubbar är det bästa jag vet just nu.
 
 
#1 - - Anonym:

Du skriver dina middagar, men vad äter du till lunch? :) Äter du en normal lunch eller något lättare?

Svar: Anledningen till att jag bara skriver ut middagarna är för att det är dem jag planerar i förväg. :) Mina luncher är tyvärr inte lika intressanta och varierade. Har fortfarande lite svårt för lagad mat till lunch så det blir ofta bananpannkakor med olika toppings, toast, någon macka på café. Just nu tycker jag om att göra stekt gnocchi med olika pastasåser till lunch också :)
Hälsogrubblaren

Till top