Börjar plugga igen

Livet med anorexi / Permalink / 2
Jag trodde aldrig att jag skulle bli redo igen, någonsin känna mig tillräckligt stark och motiverad att slutföra mina ekonomistudier i Lund. Att skolan istället skulle förbli ett stort ångestmoment som jag en dag måste tvingas ta tag i, mot min vilja och för att jag helt enkelt inte vill kasta bort en nästan slutförd utbildning.
 
Jag hade dock fel, för idag känner jag mig på riktigt redo igen och ska i eftermiddag börja på min sista termin efter ett års sjukskrivning. Denna gången känns beslutet rätt, som att jag är mogen och rustad för det vilket jag inte alls var varken i augusti förra året eller januari detta. Ändå envisades jag då vid att klamra mig fast vid tanken att jag skulle börja plugga igen. I januari så länge att jag inte bestämde mig förrän samma dag som skolan började igen och jag då insåg att det inte skulle gå. Att jag borde lita på både mitt sunda förnuft och min omgivning som sa nej, att min tid kommer men att den inte var just då. Idag ser jag hur fel det vore att ha börjat skolan i januari. Jag var för svag, mådde alldeles för dåligt och kunde därför omöjligt lägga en så stor sten på mina axlar som heltidsstudier. Plåga mig själv med att göra något som gav mig så mycket ångest att jag låg sömnlös om nätterna. Det var inte rätt och det märker jag idag när känslan är så väldigt annorlunda.
 
För första gången på över ett år känner jag mig nämligen redo, nästan lite spänd och förväntansfull på att återigen få komma tillbaka till det friska och normala livet. Även om en del av mig såklart inte är lika taggad på att plugga är jag alltså överlag mer positiv än jag varit förut. Avslutningsvis vill jag därför säga till dig som står inför ett liknande beslut och inte vet om du ska plugga, jobba eller sjukskrivas. Att lita då på magkänslan för den vet, vet om du är mogen eller om det ännu är för tidigt. Så våga ta den tid du behöver för att bli frisk för vet du vad? Din tid kommer precis som min tycks göra nu.
 
#1 - - Mormor och Morfar:

Lycka till med studierna , Isabelle
Kramar

Svar: Tack så mycket! Kramar.
Hälsogrubblaren

#2 - - Pappa:

Vilken underbar plats o semester vi hade ihop!!Det gör vi fler gånger eller hur?Kram Pappa

Svar: Jamen verkligen, det tycker jag verkligen att vi får göra <3
Hälsogrubblaren

Till top