Mot Italien

Livet med anorexi / Permalink / 1

När ni läser det här sitter jag och Frida antagligen på ett flygplan till Italien. Kanske har vi redan landat i Milano, det beror på när ni klickar in här på bloggen. Här och nu, när jag skriver detta, sitter jag dock hemma. Ute i trädgården och har lite….resfeber? En känsla jag aldrig riktigt upplevt tidigare och som Isabelle 1.0 skulle ha skrattat åt. Som hon själv aldrig någonsin hade, men denna gången är det inte så konstigt att jag är lite nervös då detta faktiskt är min första semesterresa sedan april förra året. Första gången som jag ska lämna min trygga bubbla här hemma och ge mig ut i verkligheten igen, leva och äta som alla andra.  

Planen som jag gjort tillsammans med min dietist igår är att faktiskt inte ha någon plan för maten alls under denna resan, att jag helt enkelt ska gå på mina hungerkänslor och min lust när jag äter under veckan. Försöka ta semester från min ätstörning, njuta av Italien och av maten jag äter vilket såklart är lättare sagt än gjort. Men som jag ska bestämma mig för att verkligen försöka göra.

Jag har alltså noll koll på vad som kommer att ligga på min tallrik de kommande åtta dagarna, bara att jag har vissa utmaningar som jag vill bocka av. Ska bocka av! Utmaningar som jag berättat om både för er och min dietist och som därför också är svåra att hoppa över. För jag vill ju inte misslyckas, det går inte. Istället vill jag ta revansch och visa dels alla andra men främst mig själv att jag klarar av att resa och vara spontan i mina matbeslut. Att jag är starkare nu, kan ta det ansvaret som jag inte lyckades ta varken i Asien eller London förra året. Så nu är det upp till bevis.

Förresten vill jag också passa på att berätta för er att det kan bli tyst på bloggen under veckan, förhoppningsvis dyker här upp lite bilder men antagligen blir det inga långa texter.

 

 

 

#1 - - Anonym:

Grattis i efterskott ❤️
Kul att läsa om dig och att det går på rätt håll.
Många kramar från Lars i Trelleborg.

Svar: Tack så mycket, det värmer ❤️ Kram
Hälsogrubblaren

Till top