Tips för att komma på banan igen

Livet med anorexi / Permalink / 2

Äntligen börjar jag hitta tillbaka till den friska vägen och till mig själv igen. Hon som faktiskt har ett sunt förnuft och och tack vare det kan genomskåda Knut lite lättare, se igenom hans fula knep och anorektiska tankegångar.  Än har jag inte vänt det helt  men jag kämpar som aldrig förr i alla fall vilket nu faktiskt börjar ge resultat. Främst i mitt mindset då jag under de senaste dagarna haft nolltollerans mot fusk, helt enkelt vägrat att vara Knuts marionettdocka och låta mig styras av honom.

Idag tänkte jag passande nog därför passa på att dela med mig av fem tips och punkter som just nu hjälper mig att hitta tillbaka till det friska livet.

  • Att skicka bilder på allt jag äter till Denise (Just nu välbehövligt då det sätter press och gör det svårare att komma undan med fusk.)
  • Att planera frukost, lunch och middag en dag i förväg. Dessutom att göra matlådor som står redo i kylen när maten väl ska ätas eftersom det då blir svårare att avvika från plan och äta något mindre eller lättare än jag måste.
  • Att säga ja när Knut säger nej.
  • Att vara transparent kring hur det går och inte försöka mörka något.
  • Sömn, att vara utvilad underlättar när det är många strider som ska tas.
Sommarens kanske hittills bästa middag, dne åt jag igår minsann!
 
#1 - - Emelie:

Kan tipsa om att köpa matkassar med färdiga veckomenyer från t.ex. linas matkasse eller citygross. Då lämnar man liksom bort en del av kontrollen och slipper välja mat 😊

Svar: Åh men det var ju väldans smart! 😊 Tack för tipset 😊
Hälsogrubblaren

#2 - - Anonym:

Bra tips! Matkasse körde vi med i våras. Mest för min skull men även så barnen fick prova lite nytt. Väldigt kul och prova nya matvaror och kombinationer.

Svar: Det är verkligen en supersmart idé! Kan tänka mig det :)
Hälsogrubblaren

Till top