När du tänker sådär, försök tänka såhär

Tips / Anorexi, Anorexia, Frisk & Fri, Fysisk hälsa, Hälsogrubbel, Måbra, Psykisk ohälsa, Tankens kraft, Tänk rätt, tips, Ätstörning / Permalink / 0

”Människan är inget annat än summan av sina tankar. Det man tänker det blir man.” Jag håller med Gandhi, gör inte du? Tror på tankens kraft och att vi för att bli friska från anorexia måste vägra ge de sjuka tankarna näring. Sluta göda dem genom att tänka illa om oss själva och istället vara våra egna mentala poliser. Hissa varningsflagg när tankarna dyker upp för att sedan tänka om, tänka rätt. Nedan hjälper jag dig lite på traven och när du vill tänka sådär, tänk då såhär istället.

Hon var sjukare än mig som lyckades nå en lägre vikt än vad jag gjorde

Jäklar vad stark jag är som lyckades vända det tidigare (om än lite) än hon gjorde

 

Jag ska bli den bästa anorektikern

Jag ska bli bäst på att vara frisk

 

Jag vänder det i det imorgon

Man blir aldrig redo, jag tar tag i det idag

 

Bättre några kilon under normalvikt så jag har garderat mig

Bättre några kilon över lägsta godkända BMI för att vara på den säkra sidan

 

Ingen vill  umgås med mig

Folk vill umgås med mig men inte alltid den min sjukdom gör mig till

 

Det går att vända på det mesta så våga jobba med tankens kraft och försök byta ut destruktiva tankar mot positiva.

 
Till top