Helgens ögonöppnare

Livet med anorexi / Permalink / 0
Min helg tillsammans med Denise var inte bara fantastiskt rolig, den var också väldigt lärorik och under den fick jag en hel del ögonöppnare som jag inte alls var beredd på men som var otroligt nyttiga. Insikter som jag idag har valt att summera i en lista.
 
Helgens fem främsta insikter:
  • Att få se Denises tunna kropp som har samma BMI som min var nog mitt största uppvaknande under helgen och jag blev alldeles chockad när jag först såg henne. Jag kunde nämligen direkt se  att Denise inte bara var smal utan sjukligt smal. Är verkligen jag också så liten?
  • Att det finns så mycket god mat som jag ännu inte smakat och som bara väntar på att upptäckas.
  • Att det finns ett liv som väntar utanför anorexiabubblan.
  • Att jag klarar mer än vad jag tror, kan om jag verkligen vill.
  • Att jag fått en vän för livet.
 
Till top