Helgens största utmaningar

Livet med anorexi / Permalink / 0

Nu är jag hemma igen, tillbaka i Skåne efter ännu en helg tillsammans med min kompanjon och bästa vän Denise. Trots att det knappt var två veckor sedan vi sågs sist var hon efterlängtad och en helg med henne var precis vad jag behövde nu. Den här gången var det jag som satte mig på tåget och besökte henne i Stockholm vilket var superkul och under de två dygn vi tillbringade tillsammans hann vi med massor, dels att utmana men också att ha himla kul.

 Detta var helgens största utmaningar och vinster:

  • Jag har åkt tåg till och från Stockholm. (Nästan 6 timmar enkel resa).
  • Jag har umgåtts med Denise och varit social i två dygn utan några som helst problem.
  • Vi har ätit en hel glasspint, Mormor Magdas kakdeg.
  • Vi har ruckat på tider och rutiner.
  • Vi har ätit större frukostar och luncher än vanligt.
  • Vi har ätit en helt fantastisk pannkaksfrukost.
  • Vi har ätit ute flera gånger.
  • Vi har ätit macka på Joe & the Juice.
  • Vi har ätit tempehbollar, kyckling, ris och teriyaki på Icha Icha.
  • Vi har ätit massa hembakt, fika som bakats utifrån mått och inte matvåg.
  • Vi har bakat en äpplepaj som var magisk.
  • Vi gjorde en ugnsbakad gröt till frukost som även den smakade som äpplepaj!
  • Vi har ätit scones med marmelad på Espresso House.
 
Till top