Veckomatsedel v.11

Veckomatsedlar / Permalink / 0
Nästa vecka tänker jag experimentera mer i köket och planerar då för att laga flera nya recept som jag är jättespänd på att testa. Gällande storleken på mina måltider så är jag alltid väldigt noga med att mina portioner ska vara normalstora. Jag ser därför alltid till att de ligger mellan 450 till 700 kalorier.
 
Måndag: Spagetti med kryddstark köttfärssås, rårivna morötter och ketchup.
Tisdag: Saffranscouscous med räkor, ärtor, paprika, majs och creme fraiche.
Onsdag: Två mediumstora pulled oumph wraps med sallad, tomat, gurka, paprika och tzatzikisås.
Torsdag: Pasta med pesto, jätteräkor, broccoli & soltorkade tomater.
Fredag: Nachotallrik med tacokryddad nötfärs, 50g nachochips, grönsaker, creme fraiche och tacosås.
Lördag: Räkor med glasnudlar, avocado, majs och thaisås.
Söndag: Tempehbollar med ris och teriyakisås på Icha Icha.
 
Veckans roliga: Utmaningshelg med Denise.
 
Veckans mellistips: Äppleklyftor med jordnötssmör och granola.
 
 
 
Till top