Framsteg

Livet med anorexi / Permalink / 1
Idag påminner jag mig själv om att resan mot det friska livet fortsätter framåt även om det just nu känns som att vissa dörrar fortfarande är både stängda och låsta. Men idag fokuserar jag på de som jag på senare tid faktiskt lyckats öppna.
 
Den senaste tidens största framsteg:
  • Jag är inte längre lika beroende av matvågen och använder idag främst mått.
  • Jag klarar av att äta mat med okänt antal kalorier utan noja.
  • Jag har blivit mer flexibel med tider och måste inte längre äta vid specifika klockslag.
  • Jag väger mig inte lika ofta längre.
  • Jag var inte på gymmet en enda gång förra veckan för att det helt enkelt inte passade in i mitt schema.
  • Jag har druckit min första Frapino, ätit både kebab och pasta på restaurang.
  • Jag har vågat mig på efterrätt/tårta på kalas!
  • Jag äter lunch tillsammans med massa folk på jobbet nästan varje dag.
  • Jag snittar inte längre över 10 timmars sömn/natt och klarar mig bra ändå.
  • Jag måste inte längre återhämta mig flera dagar efter att jag gjort någon utflykt eller varit social.
  • Min sociala ångest är idag nästan helt borta.
 
#1 - - Mormor och Morfar:

Vilka fantastiska framsteg - Härligt att läsa, Isabelle !

Massor av kramar

Svar: Tack!! :)
Hälsogrubblaren

Till top